středa 18. dubna 2012

Cesta za vínem

Cesta za vínem
Po delší době jsem přijala pozvání na ochutnávku vín. Ráda bych se podělila o nevšední zážitek. Nejen, že jsem potkala „chlapíka“, který vínu propadl a mohla bych ho s klidem prohlásit za vinného guru, a který naší rodině přináší zajímavá vína již několik let a to bylo velmi milé setkání ale i zážitek hodný zamyšlení. Zařadila bych se k milovníkům červených, což už je samo o sobě v naší zemi vzhledem ke klimatickým podmínkám limitující ve výběru. Nicméně bych se ráda podělila o dojmy z dvou zajímavých vín. Možná bych měla předeslat, že jsem člověk, který netestuje každou chvíli nové víno, spíš jsem ten, kdo u vybraných kvalitních konkrétních značek vydrží i několik let. O to víc mě nutí k zamyšlení a překvapuje, kolik zážitkových dimenzí může taková ochutnávka v člověku zanechat. Favority byli Merlot ročník 2009, řekněme mladší usazené víno a Pinot Noir ročník 2006, nazvěme ho jako zralé víno, ve kterém se už projeví všechny vlastnosti. Ve finále se vítězem stal Pinot Noir a já přemýšlela proč, protože nejvíc lidí chválilo právě Merlot a já si pro sebe potřebovala udělat analýzu, proč mě uchvátil právě Pinot Noir. Merlot byl vínem skvělé vůně, plné chuti s dlouhým dozněním, ale i jistou nepatrnou dávkou agrese v průběhu i závěru. Naproti tomu první dojem z Pinotu byl samet vůní i chutí. Jemnost a něžná vášeň. Kdybych se přenesla do jiné oblasti a měla srovnat jako by v Merlotu bylo více sexu a méně lásky a v Pinotu byl sex láskou umocněn do té míry, že člověk propadne duší. Název vinařství si nechám pro sebe, protože nejde o reklamní text, ale o zprostředkování různých dimenzí, které život nabízí. Proto si užívejme svoji značku ať už jakéholi pití a vychutnávejme specifický požitek, který je jedinečný jako je jedinečná každá osobnost případně spojení osobnosti a jejího nápoje. :)

Jaroslava Pírková, 22.červenec 2011

Žádné komentáře:

Okomentovat